Παρασκευή, 17 Σεπτεμβρίου 2010

ΨΩΜΙ ΣΤΟΝ ΑΡΤΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Mια από τις συσκευές της κουζίνας
που χρησιμοποιώ συχνότατα,
είναι ο αρτοπαρασκευαστής.
Περίπου τρείς φορές την εβδομάδα
ψήνω ψωμί 
κι όπως καταλαβαίνετε
μου έχει λύσει τα χέρια.
Δεν έχω αυτό το σχεδόν καθημερινό βάσανο,
της αγοράς δηλαδή του ψωμιού.
  Έτσι, σήμερα σκέφτηκα
να σας δώσω τη συνταγή
για ψωμί ολικής αλέσεως,
που κι εμείς αυτό τρώμε συνήθως.

Έχουμε και λέμε λοιπόν...
380ml νερό
1 1/2 μικρή μεζούρα αλάτι
 3/4 μεγάλης μεζούρας ζάχαρη
3/4 μεγάλης μεζούρας λάδι
600γρ. αλεύρι ολικής αλέσεως, μύλων Αγίου Γεωργίου
2 μικρές μεζούρες μαγιά
περίπου 20 κολοκυθόσπορους
και 1 κουταλιά σούπας σουσάμι

Βάζω στον αρτοπαρασκευαστή
τα 6 πρώτα υλικά,
με τη σειρά που τα γράφω
και τους κολοκυθόσπορους και το σουσάμι
τα βάζω λίγο αργότερα.
Τη μαγιά τη βάζω επάνω στο αλεύρι
αφού προηγουμένως,
έχω κάνει μια μικρή λακκουβίτσα στο κέντρο.
Προσοχή! Η μαγιά δεν πρέπει να έρθει σε επαφή
με τα υγρά υλικά!
Όσο για το πότε ρίχνουμε τους κολοκυθόσπορους
και το σουσάμι,
πιστεύω πως 
όλοι οι αρτοπαρασκευαστές, 
έχουν ηχητική λειτουργία
που μας ειδοποιεί 
πότε πρέπει να ρίξουμε τους σπόρους.

Ρυθμίζουμε τη συσκευή μας
 για ψωμί ολικής αλέσεως,
ρυθμίζουμε και το πόσο σκουρόχρωμο το θέλουμε,
την θέτουμε σε λειτουργία
και το αφήνουμε.
Α υτό κάνει τη δουλίτσα του,
εμείς τις δικές μας
και σε τρείς ώρες περίπου...
...έτοιμο το ψωμάκι μας!! 

Εδώ πρέπει να γράψω κάτι σημαντικό!
Παλαιότερα, είχα έναν άλλον αρτοπαρασκευαστή
με τον οποίο,
όσες προσπάθειες και να είχα κάνει,
γνώριζαν αποτυχία.
Ευτυχώς όμως,
ο συγκεκριμένος (από το Lidl) το έφτιαξε πολύ καλό!
Όσο για το αλεύρι,
χρησιμοποιώ το συγκεκριμένο
διότι με άλλα που δοκίμασα
δεν είχα αυτό το αποτέλεσμα.

Εκτός όμως από το ψωμάκι
(που εντάξει, το φτιάχνω σχεδόν κάθε δυο μέρες)
έφτιαξα και ρυζόγαλο.
ανήρτησε τη συνταγή,
μου το θύμησε
και νάτο! 

 
 Kaλό σας απόγευμα!  

14 σχόλια:

Asteri είπε...

Αααααααααααα τέλειο το ψωμάκι, φουσκωτό ... φουσκωτό. Εεεε θα πάρω το μισό χιχιχιι άντε να σου αφήσω το υπόλοιπο :)) και μια κουταλίτσα από το ρυζόγαλο, να μην στο πάρω όλο χεχεε
Φιλιάαααααααααα

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Το ρυζόγαλο καλά που μου το θύμησες.
Για το ψωμάκι δεν έχω άποψη μια και δεν διαθέτω αρτοπαρασκευαστή.
Καλή μας όρεξη!

Verba είπε...

Хлеб, приготовленный своими руками! Что может быть вкуснее?! Я тоже иногда пеку дома хлеб. Очень вкусно получается.

Maria Z είπε...

Ούτε κι εγώ έχω αρτοπαρασκευαστή αλλά ψωμάκι έχω φτιάξει στο φούρνο μου!!!! Βέβαια είναι ωραίο να φτιάχνουμε ψωμάκι αλλά πια προτιμώ να το αγοράζω γιατί δεν εχω την πολυτέλεια του χρόνου!!!!

Υπεροχα όλα Μπράβο (το ρυζόγαλο το ζήλεψα μιαμ μιαμ)

Μαiρη είπε...

@Asteri Tέλεια η συνταγή σου!

@Γιαγιά Αντιγόνη Το ρυζόγαλο μου θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια!

@Verba Tο ψωμί είναι σημαντικό κομμάτι της διατροφής μας!

@Μαρία Ζ Πραγματικά,ο αρτοπαρασκευαστής μου έχει λύσει τα χέρια. Σίγουρα το ψωμί του δεν συγκρίνεται με το ζυμωτό (παλαιότερα ζύμωνα αλλά τώρα λόγω προβλημάτων στην πλάτη και στα χέρια αλλά και λόγω έλλειψης χρόνου) ωστόσο, είναι μια πολύ καλή εναλλακτική λύση!

φουρτουνιασμενη ψυχη ( fortounata) είπε...

και τι καλύτερο και υγειινό απο αυτό το ψωμάκι;μπράβο σου.

Magia da Inês είπε...

♥ Olá, amiga!
Voltei...
Seu cantinho está como sempre super agradável, com ótimas receitas...♥
Boa semana!
Beijinhos.
♥Itabira
Brasil♥♥

Georgia είπε...

Με αυτό το υπέροχο φουσκωτό ψωμί και το νόστιμο ρυζόγαλο άνοιξε η όρεξη μου. Σίγουρα έχω ρύζι στο σπίτι...

apinkdreamer είπε...

ακρως υγιεινα και τα 2 μαιρη μου! τι καλυτερο;
καλη εβδομαδα!!!

Cátia Amélia είπε...

Amiga,tem um selinho pra vc lá no meu blog!
passa lá e pega o seu!
Muitos beijinhos

Miss Poppy είπε...

Τι κάνεις αγαπητή μου;;;Πέρνα μια βόλτα από το μπλογκ μου να πάρεις ένα βραβείο!!!

RIRI είπε...

Χαίρομαι που βρίσκω αυτη την συνταγή για τον αρτοπαρασκευαστη, θα την δικομάσω. Πρίν λίγες μέρες αγόρασα και εγω απο lidl και εκανα σταφιδοψωμάκιαhttp://cookingwithriri.blogspot.com/search/label/%CE%A8%CF%89%CE%BC%CE%AF, αλλα το ρυζίογαλο πως γίνεται στον αρτοπαρασκευαστη???Ειμαι περίεργη , αν θέλης ,πές μου
Χάρηκα που σε βρήκα
Καλό απόγευμα - Ριρί

Rosa είπε...

Η μεζούρα που χρησιμοποιείτε είναι αυτή που έχουν οι αρτοπαρασκευαστές που ουσιαστικά είναι κουταλιά γλυκού ή σούπας ?

στολες αποκριας είπε...

Απλά ήθελα να αναγνωρίσω πόσο απολαμβάνω αυτό το δείχνουν ως ένα podcast και πόσο μεγάλη είναι αυτό το επεισόδιο ήταν ιδιαίτερα. Ευχαριστώ!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails