Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου 2010

ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΗ ΒΕΛΟΝΙΑ

Εξάρτηση!

Δεν εξηγείται διαφορετικά!

Κανονικά
θα έπρεπε αφού τελείωσα το τραπεζομάντηλο
με την κορινθιακή βελονιά
και μετά από δεν ξέρω κι εγώ πόσες ώρες δουλειάς,
να μη θέλω να ξαναδώ μπροστά μου
αυτού του είδους το κέντημα!
Απ' ότι φαίνεται όμως,
δε θα απογαλακτισθώ τόσο εύκολα...

Έτσι λοιπόν, αποφάσισα να φτιάξω
το πουκάμισο της Κορινθιακής φορεσιάς.
(Στην παραδοσιακή ενδυμασία
όταν λέμε πουκάμισο,
πολλές φορές εννοούμε το φόρεμα.)

Δεν σκέφτομαι βεβαίως,
πως για να ολοκληρωθεί η φορεσιά
πρέπει να κεντήσω
εκτός από το πουκάμισο,
την ποδιά,
το τζάκο (ένα είδος γιλέκου)
τη μπόλια (με μήκος 2,70μ.)
και το σιγκούνι!
Όλα αυτά τα έχω στο νού μου
ως αφηρημένη έννοια!
Δεν το σκέφτομαι καθόλου...
Είπα
''Mαίρη, κάποτε θα το τελειώσεις!!!''
Το πότε, είναι άλλο θέμα...

Απόψε λοιπόν θέλησα να σας δείξω
πως κεντιέται η Κορινθιακή βελονιά.

Στη συγκεκριμένη φορεσιά,
χρησιμοποιώ Αραχωβίτικο ύφασμα
διότι η όψη του πλησιάζει περισσότερο στο υφαντό.

Προτού ξεκινήσω να κεντώ,
βάζω το ύφασμα να μουλιάσει σε χλιαρό νερό,
αφού το συγκεκριμένο ύφασμα μπαίνει στο πλύσιμο υπερβολικά!!!

Αφού κάνω πρώτα με γαζάκι
το περίγραμμα του σχεδίου,
ξεκινώ να γεμίσω την επιφάνεια
με τον τρόπο που σας δείχνω στις φωτογραφίες.










Είναι απαραίτητο να σας πω,
πως κεντιέται πάντοτε κάθετα
και ποτέ οριζόντια!
Επίσης, αυτή η βελονιά
είναι ιδανική για να γεμίσουμε εργόχειρα
με μεγάλες επιφάνειες. 


Κι εδώ βλέπετε τελειωμένο,
ένα μικρό μέρος του πουκαμίσου. 


Υ.Γ. Ξέχασα να διευκρινίσω
πως για το γαζάκι χρησιμοποιώ δίκλωνο μουλινέ,
ενώ για το γέμισμα,
τετράκλωνο!

Καλό σας βράδυ!

9 σχόλια:

Vita είπε...

Υπέροχη δουλειά.Παλιότερα ασχολιόμουν πολύ με το κέντημα.Αυτή τη βελονιά δεν ήξερα ότι τη λένε κορινθιακή.

Verba είπε...

Потрясающе!!! Великолепная вышивка!!! Будет очень красивое платье!

Μαiρη είπε...

@Vita Καλώς όρισες! Ξέρεις, έχω συναντήσει πολλές βελονιές που σε έναν τόπο ονομάζονταν διαφορετικά απ' ότι σ΄' έναν άλλον. Καλή σου μέρα!

@Verba Πολύ σ΄ευχαριστώ για το όμορφό σου σχόλιο!

Asteri είπε...

Κταπληκτική δουλειά!!
Χαράς το κουράγιο σου
Καλημέρααα

φουρτουνιασμενη ψυχη ( fortounata) είπε...

υπέροχη βελονιά,αλλά και τα χρώματα μου αρέσουν.γενικά μου αρέσουν τα παραδοσιακά κεντήματα.η δουλειά σου πολύ καλή στο ξανάπα.φιλιά.

Μαiρη είπε...

@asteri Aπορώ κι εγώ με τον εαυτό μου!
@Φουρτουνιασμένη ψυχή Καλό είναι να κρατούμε τις παραδόσεις. Καλή σου μέρα!

ΧΡΥΣΑ ΣΤΑΧΥΑ είπε...

Καλησπέρα Μαίρη .Αυτή την βελονιά
δεν την ήξερα. Χαρά στην υπομονή σου!!

Ανώνυμος είπε...

Μαιρη για αλλη μια φορα με κατεπληξες.Και εγω κενταω καποια παραδοσιακα σχεδια που ζωγραφιζω με απλη βελονια.
Εσυ ομως εισαι αυτο που λεμε ΚΕΝΤΗΣΤΡΑ με ολη τη σημασια της λεξης.

Μαiρη είπε...

@Xρυσά στάχυα
@Ανώνυμος
Χίλια ευχαριστώ!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails