Πέμπτη, 11 Νοεμβρίου 2010

ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΜΙΑΣ ΠΕΛΟΤΑ ΜΙΝΙΑΤΟΥΡΑ

Μετά τις οδηγίες κατασκευής των καπέλων,
θα θέλατε να σας δείξω
πως φτιάχνω μια πελότα μινιατούρα;
Αν ναι,
τότε συνεχίστε την ανάγνωση...

Χρειαζόμαστε: 
Το καπάκι ενός μπουκαλιού,
Ένα μικρό κομματάκι τσόχας για τη βάση,
Επίσης ένα μικρό κομματάκι υφάσματος
για την επάνω πλευρά της πελότας,
υλικό γεμίσματος
(εάν έχετε ένα μαξιλάρι
που δεν το χρειάζεστε πια,
ανοίξτε το και πάρτε λίγο από αυτό.
Ούτως ή άλλως,
χρειαζόμαστε ελάχιστη ποσότητα)
και κλωστές,
 ή οτιδήποτε άλλο υλικό θέλετε εσείς
για την διακόσμηση της πελότας.
Η συγκεκριμένη,
επέλεξα να  είναι στολισμένη
με πούλιες και χάντρες.
Στις άλλες δυο,
κέντησα από ένα ανθάκι.

Και ξεκινάμε...

Με τη βοήθεια μιάς κούπας,
σχεδιάζουμε επάνω στο κομμάτι του υφάσματος
έναν κύκλο.


Αφού σχεδιάσουμε τον κύκλο,
ΔΕΝ κόβουμε ακόμη το ύφασμα
κι αυτό,
για να μπορούμε πιο εύκολα
να το διακοσμήσουμε.

 Αφού λοιπόν
 έχουμε ορίσει το περίγραμμα,
σχεδιάζουμε στο κέντρο του υφάσματος,
ένα ανθάκι,
ένα μικρό γεωμετρικό σχέδιο
ή ότι άλλο σας αρέσει.
Σ' αυτήν την πελότα,
σχεδίασα το μονόγραμμά μου
και θέλησα όπως σας είπα
να το κεντήσω με πούλιες και χάντρες. 


Το μονόγραμμα κεντημένο...


Αφού έχουμε ολοκληρώσει το κέντημα,
τότε μόνον
κόβουμε το ύφασμα
και του δίνουμε στρογγυλό σχήμα.

 Με διπλή κλωστή στη βελόνα,
κάνουμε ένα τρύπωμα ολόγυρα
και σουρώνουμε ελαφρά.


Γεμίζουμε με το υλικό των μαξιλαριών


και σφίγγουμε την κλωστή.
Με βελονιές
 προσπαθούμε να κλείσουμε το άνοιγμα.

Τώρα,
έχουμε ολοκληρωμένο,
το επάνω μέρος της πελότας.

Πάμε τώρα για τη βάση.

Κόβουμε από την τσόχα
ένα κομμάτι τόσο,
 όση η περίμετρος που έχει το καπάκι μας
και μια λωρίδα τόση, 
 όση είναι και η περιφέρεια του καπακιού,
συν 5 περίπου χιλιοστά.
Το φάρδος της λωρίδας 
ισούτε με το ύψος του καπακιού,
 συν 5 χιλιοστά.


Με μια σχετικά χοντρή κλωστή,
(εάν χρησιμοποιήσετε μουλινέ,
βάλτε και τους έξι κλώνους στη βελόνα σας,
εγώ χρησιμοποίησα μαλλάκι κεντήματος)
ενώστε το στρογγυλό κομμάτι με τη λωρίδα
και με βελονιές που φαίνονται.


Μόλις τελειώσετε την ένωση της βάσης,
τότε κλείστε το πλα`ι`νό άνοιγμα 
και βάλτε μέσα το καπάκι.


Τοποθετήστε στη βάση
το επάνω μέρος της πελότας
και ενώστε τα με κρυφές βελονιές
σπρώχνοντας προς τα μέσα,
τα 5 περίπου χιλιοστά της τσόχας που εξέχουν.
  

Σ' αυτό το στάδιο,
ολοκληρώνεται το ράψιμο της πελότας.
Συνεχίζουμε όμως την διακόσμηση
διότι τώρα μπορούμε να δούμε καλύτερα τις ελλείψεις.


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

Υ.γ. Στην προηγούμενη ανάρτησή μου,
είχα γράψει πως θα σας ενημέρωνα
σχετικά με την επιτυχία ή όχι,
του καπέλου που έπλεκα,
 με νήμα περιεκτικότητας 75% σε μαλλί.
Το συμπέρασμά μου;
Εντελώς ακατάλληλο!
Η συνθετική ύλη που περιέχει,
δεν του επιτρέπει την τσοχοποίηση.
Τεράστιο ήταν πριν μπεί στο πλυντήριο,
τεράστιο βγήκε!  
Συνεπώς,
 χρησιμοποιούμε ΜΟΝΟΝ 100% μαλλί!!!

Καλή σας νύχτα! 

25 σχόλια:

misirlou misirlou είπε...

Ειναι πολυ ομορφη και πρακτικοτατη ιδεα!!!!θΑ ΦΤΙΑΞΩ ΚΑΙ ΕΓΩ!!! θαυμασιες οι οδηγιες σου!!

Evie είπε...

Γεια σου Μαίρη μου,
πολλά χρόνια πριν είχα φτιάξει κάτι παρόμοιο.

Ωραία που έγραψες τις οδηγίες, σε ευχαριστούμε. Είναι εύκολο,γρήγορο και γίνονται όμορφα δωράκια. Καληνύχτα καλή μου, νασαι καλά!

Asteri είπε...

Ωωωωωωωωωω είναι πανέμορφες!!!!! ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!!!! να'σαι καλά για τις τόσο τέλειες οδηγίες, ευχαριστούμε πολύυυυυυυ, κάποια στιγμή θα δοκιμάσω να φτιάξω!
Φιλιά

simone είπε...

axxxxxx....μαρια ειναι τελειο και χαριτωμενοοοοοοοοοοο... τα καλυτερα τα βαζει αργαααααααααα... καλο ξημερωμααααααααα.. φιλακιαααααααα..

Ανώνυμος είπε...

τελειο

RIRI είπε...

Μαίρη, ειναι τέλεις..και φαίνονται τόσο ευκολες οπως δίνης τίς οδηγίες!
Θα φτιάξω κι εγώ!!
Ευχαριστω-Καλό βράδυ

πουαντερι είπε...

Τελειες!!!
Και κανουμε και ανακυκλωση σε μερικα υλικα ε;

NANTIA είπε...

Καλημέρα Μαιρούλα! Είναι τέλειες! Και τόσο ωραίες οι οδηγίες σου!
Και εγώ θα φτιάξω!!!
Ευχαριστούμε!

neli είπε...

Πολύ πολύ όμορφο και χαριτωμένο!!!!

lourdi είπε...

Μαιρη μου καλημερα τι ιδεα!!! Τρομερη και πολυ χρησιμη για μενα που ραβω!!!!θα κανω μια προσπαθεια να φτιαξιω και εγω!
Σε θαυμαζω δε πολυ για το πως γραφεις τις οδηγιες μπραβο!!!!
Σε φιλω.

anthivolon είπε...

Είναι πάρα πολύ όμορφες!!! Και οι οδηγίες σου πολύ κατατοπιστικές....θα προσπαθήσω να τις ακολουθήσω βήμα βήμα....ελπίζω να τα καταφέρω!!

Verba είπε...

Очень красиво и интересно получилось! Спасибо за подробное описание!

Ρεβεκκα είπε...

ελπιζω μια μερα να βρω χρονο να φιαξω ολα αυτα τα ωραια πραγματακια που δειχνετε.μου αρεσει που τα γραφεις αναλυτικα.φιλια...

ΧΡΥΣΑ ΣΤΑΧΥΑ είπε...

Πολύ κατατοπιστικές οι οδηγίες σου
θα δοκιμάσω να φτιάξω και εγώ !!
Το βραβείο για τις μητέρες είναι
και για σένα !! Πέρασε να το πάρεις.

Μarion, είπε...

Πολύ καλές οι οδηγίες σου..
Ξετρελλάθηκα με το αποτέλeσμα. Μπράβο σου.
Μου έβαλες ιδέες τώρα.

Καλό σκ

Δημιουργία είπε...

Μικρα στολιδακια οι πελοτες σου.Γεια στα χερια σου.

apinkdreamer είπε...

πολυ ομορφη δημιουργια μαιρη μου!
καλη εβδομαδα!!!

lourdi είπε...

Μαίρη μου καλημέρα! Εχθές η κόρη μου στο τηλέφωνο μου είπε "Μαμά η καλή σου φίλη κυρία Μαίρη (Κλωθώ) ξέρεις αν έχει μικρά τριανταφυλλάκια;" Όχι της λέω. Έχει την Κατερίνα που είναι περίπου σαν εσένα. Εκείνη τη στιγμή ταράχτηκα, στεναχωρήθηκαν, ταλαντεύτηκα... και σκέφτηκα λες να έχει;;; Μαίρη μου σε παρακαλώ πες μου γιατί θα σκάσω. Σε φιλώ και σ' ευχαριστώ πολύ!!

drosostalitsa είπε...

Πανέμορφοοο! Μπράβο! Και οι οδηγίες πολύ καλές!

Mosaicista Appassionata είπε...

πολύ χαριτωμένα!!!

Miss Poppy είπε...

Καλά Μαίρη έγραψες!!!Καταπληκτικές και τρισχαριτωμένες!!!
Σου έχω βραβείο στο μπογκ μου!!

lourdi είπε...

Σπουδαία μαμά, σπουδαία και τα παιδιά της. Μαίρη μου να τα χαίρεσαι τα παιδιά σου, να είναι γερά και τυχερά! Έχω κι εγώ μία μονάκριβη που είναι σαν την Κατερίνα και είναι μηχανικός περιβάλλοντος. Να είμαστε γερές να τα χαιρόμαστε τα παιδιά μας και να τα δούμε όπως αυτά επιθυμούν. Σου εύχομαι περαστικά, σ' ευχαριστώ πολυ που απάντησες στο μήνυμά μου. Καλό σου βράδυ!

alla logia είπε...

Ax, τα λιανοτράγουδά σου τη σαϊτέψανε την καρδούλα μου. Τα λατρεύω! Τι έχουμε δημιουργήσει ως λαός!
Να είσαι καλά και να έχεις πάντα όρεξη για δημιουργίες!

ria είπε...

Υπέροχο! Μπράβο σου!!

Φιλία είπε...

Μαίρη μου, καλώς ήρθες στο blogοσπιτάκι μου. Κι' εγώ με το δεξί μπήκα στο δικό σου.
Καλέ, εσύ κάνεις θαύματα. Οι πελότες τρισχαριτωμένες κι' εκείνα τα κεντήματά σου...σκέτη ζωγραφική.
Μπράβο σου
Φιλάκια
Φιλία

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails