Κυριακή, 7 Νοεμβρίου 2010

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΛΕΞΙΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΑΠΕΛΩΝ

Καλησπέρα κορίτσια!
Τι θα λέγατε εάν απόψε
σας έδινα τις οδηγίες πλεξίματος των καπέλων;
Aν κρίνω από τα e-mails που έλαβα
αλλά και από το σχόλιο
που μου έκανε το Ριρή 
θα το βλέπατε θετικά.

Ξεκινάμε λοιπόν...
Πρώτα-πρώτα να σας πω,
πως το νήμα που χρησιμοποίησα
ήταν 100% μαλλί,
διότι αυτό βοηθά στη διαδικασία ''τσοχοποίησης''
ενώ το βελονάκι ήταν 5,5 νούμερο.

Σχετικά με την πλέξη που εφάρμοσα...
είναι κάτι ανάμεσα σε βουβό και σε ποδαράκι.
Πάντως στις οδηγίες θα το αναφέρω
σαν ''ποδαράκι''.
Εάν παρατηρήσετε τις επόμενες δύο φωτογραφίες,
είμαι σίγουρη πως θα καταλάβετε τι εννοώ.



Εδώ προσπάθησα να φτιάξω ένα σχεδιάγραμμα
που ελπίζω να σας βοηθήσει,


ας πάμε όμως
να σας δώσω και αναλυτικά τις οδηγίες.

1η σειρά. Κάνουμε έναν κύκλο με 5 γα'ι'τανάκια.

2η σειρά. Πλέκουμε 12 ποδαράκια.

3η σειρά. Πλέκουμε 24 ποδαράκια. (Δηλ. σε κάθε ποδαράκι της προηγούμενης σειράς, τώρα πλέκουμε δύο ).

4η σειρά. Πλέκουμε σε κάθε ποδαράκι της προηγούμενης σειράς, 2 ποδαράκια για 2 φορές,
στο επόμενο ποδαράκι πλέκουμε 1 ποδαράκι.

5η σειρά. Πλέκουμε 4 ποδαράκια
επάνω στα 4 της προηγούμενης σειράς
και στο επόμενο ποδαράκι, 
πλέκουμε 2 ποδαράκια.
Εάν έχουμε κάνει τις σωστές αυξήσεις,
πρέπει να έχουμε 48 ποδαράκια.

6η σειρά. Πλέκουμε 5 ποδαράκια
επάνω στα 5 της προηγούμενης σειράς
και στο επόμενο ποδαράκι
πλέκουμε 2 ποδαράκια.
Τώρα έχουμε 56 ποδαράκια.

7η σειρά. Πλέκουμε 6 ποδαράκια
επάνω στα 6 της προηγούμενης σειράς
και στο επόμενο ποδαράκι
πλέκουμε 2 ποδαράκια.
Έχουμε 64 ποδαράκια.

8η σειρά. Πλέκουμε 7 ποδαράκια
επάνω στα 7 της προηγούμενης σειράς
και στο επόμενο ποδαράκι
πλέκουμε 2 ποδαράκια.
Έχουμε 72 ποδαράκια.

9η σειρά. Πλέκουμε 8 ποδαράκια
επάνω στα 8 της προηγούμενης σειράς
και στο επόμενο ποδαράκι
πλέκουμε 2 ποδαράκια.
Έχουμε 80 ποδαράκια.

10η σειρά. Πλέκουμε 9 ποδαράκια
επάνω στα 9 της προηγούμενης σειράς
και στο επόμενο ποδαράκι
πλέκουμε 2 ποδαράκια.
Έχουμε 88 ποδαράκια.

11η σειρά. Πλέκουμε 10 ποδαράκια
επάνω στα 10 της προηγούμενης σειράς
και στο επόμενο ποδαράκι
πλέκουμε 2 ποδαράκια.
Εάν μέχρι εδώ δεν υπάρχει λάθος,
πρέπει να έχουμε 96 ποδαράκια.

12η-25η σειρά. Συνεχίζουμε να πλέκουμε κυκλικά,
αυτά τα 96 ποδαράκια.

26η σειρά. Πλέκουμε 7 ποδαράκια
επάνω στα 7 της προηγούμενης σειράς
και στο επόμενο ποδαράκι
πλέκουμε 2 ποδαράκια.
Τώρα, 
πρέπει να έχουμε 108 ποδαράκια.

27η-29η σειρά. Συνεχίζουμε να πλέκουμε κυκλικά
αυτά τα 108 ποδαράκια.

30η σειρά. Πλέκουμε 8 ποδαράκια
επάνω στα 8 της προηγούμενης σειράς
και στο επόμενο ποδαράκι
πλέκουμε 2 ποδαράκια.
Σε αυτό το σημείο,
πρέπει να έχουμε 120 ποδαράκια.

31η-34η σειρά. Πλέκουμε κυκλικά
τα 120 ποδαράκια
και μόλις φτάσουμε στην 34η,
έχουμε ολοκληρώσει το καπέλο μας!

Οι διαστάσεις του
είναι περίπου 36χ32 εκ.



Και τώρα θα σας πω τι έκανα
 προκειμένου να δώσω στο καπέλο μου
 την όψη της τσόχας.

Αφού το έπλεξα,
το έβαλα στο πλυντήριο 
χωρίς απορρυπαντικό ή μαλακτικό
και επέλεξα το πρόγραμμα για ευαίσθητα ρούχα
αλλά σε θερμοκρασία 60 βαθμών.
Μόλις έβγαλε τα πρώτα νερά
(έπειτα από 20 περίπου λεπτά),
και χωρίς να προχωρήσει στη διαδικασία ξεβγάλματος,
το έβγαλα από το πλυντήριο.
Τότε είδα,
πως το καπέλο δεν είχε μπει όσο θα ήθελα.
Οπότε,
επανέλαβα τη διαδικασία.
και τότε είχα το αποτέλεσμα
που θεωρούσα εγώ καλύτερο.
Αφού έμεινα ικανοποιημένη,
το ξαναέβαλα στο πλυντήριο
για να του κάνει ένα ελαφρύ στύψιμο.

Σας τα λέω αυτά
με τόσες λεπτομέρειες
ενώ ξέρω πως γίνομαι κουραστική
αλλά,
θέλω να σας πω ακριβώς πως έφτασα
σε αυτό το αποτέλεσμα
Στο youtube που το έψαξα
η διαδικασία ''τσοχοποίησης''
ήταν πολύ πιο σύντομη,
περίπου 10 λεπτά,
και επίσης
δεν χρησιμοποίησαν το πρόγραμμα στυψίματος του πλυντηρίου.

Ξέφυγα...
Αφού το άφησα όπως σας είπα
στο πλυντήριο για ένα ελαφρύ στύψιμο,
το πήρα
και το έβαλα στο κεφάλι μιάς κούκλας που έχω στο σπίτι
και του έδωσα τη φόρμα που ήθελα
και το άφησα να στεγνώσει.


Αυτές λοιπόν ήταν οι οδηγίες.
Προσπάθησα να τα γράψω όσο πιο κατανοητά γινόταν
και αυτό που έχω να σας προτείνω
σχετικά με τη διαδικασία τσοχοποίησης,
είναι να προχωρήσετε σιγά-σιγά
διότι όπως προανέφερα,
ο δικός μου τρόπος διαφέρει (χρονικά)
με όσους άλλους είδα στο youtube.
 
Σε όσες επιχειρήσουν να το φτιάξουν,
εύχομαι

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

Υ.Γ.Έγραψα πως το νήμα που χρησιμοποίησα,
ήταν 100% μαλλί.
Για το καπέλο που πλέκω τώρα
αγόρασα νήμα με περιεκτικότητα μαλλιού 63%.
Για τα αποτελέσματα με το συγκεκριμένο
θα σας ενημερώσω. 


19 σχόλια:

RIRI είπε...

Mαίρη μου, χίλια ευχαριστω!!!Εγώ βελονάκι δεν ξέρω, αλλα οι οδηγίες ειναι πολύ επεξηγηματικές ,και θα προσπαθήσω να φτιάξω κι εγώ !!!
Φιλιά

Asteri είπε...

Mπράβο σου είσαι καταπληκτική!!! Οι οδηγίες πολύυυυυ καλές!
Ευχαριστώωωωωωωωωω

neli είπε...

Η αναρτηση σου με ενθουσιασε!!!!!!
Εχω δει απειρα βιντεακια αλλα επειδη ειναι στα αγγλικα παντα μπερδευομουνα με τις σειρες και το μετρημα επιτελους και κατι στα ελληνικα.
Καταπληκτικες οδηγιες και θα θα τις εφαρμοσω αμμεσα.
Πω πω εισαι καταπληκτικη!!!!

μπλεγμένο κουβάρι είπε...

Μέσα στο μυαλό μου ήσουν;!!!
Αχ και δεν προλαβαίνω να το ξεκινήσω αύριο! Ευχαριστώ πολύ πολύ!! Ωραίο δώρο για τη γιορτή μου!!

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Πολύ κατατοπιστική!
Καλημέρα!!!

πουαντερι είπε...

Καλα εισαι πολυ καλη γιατι εγω δεν προλαβα να βαλω τις οδηγιες.
Ειχα αφησει και ενα σχολιο στην προηγουμενη αλλά μάλλον θα χάθηκε.
Ειναι πολυ ωραια τα καπελα σου Μαιρη μου.
Εγω εκανα την τσοχοποιηση οπως ελεγαν στο βιντεακι και πέτυχε το μεγεθος.
Περιπου ενα 20% χανουν ολα τα νηματα, το ποδαρακι αυτο λεγεται "μισο ποδαρακι" στα βιβλια που εχω, επίσης θελω να πω οτι ειναι περίπου σαν το σχεδιο το δικο μου μονο που εγω τα επλεξα με βουβα.
Μονο που εγω δεν μπορουσα να το δημοσιεύσω το σχεδιάγραμμα γιατι η κοπελα που μου το εστειλε τα πουλαει τα πατρον και δεν θα ηταν σωστο να της το βγαλω εγω εδω.

lourdi είπε...

Μαιρη..φαινετε φιλη μου οτι εισαι καλη δασκαλα μπραβο σου!!!!
Εγω σε ευχαριστω διπλα γιατι θα πλεξω το καπελο..και θα ερθω εκει μαζι με την Πουαντερι!!!
Και για τις ευχες σου στο παιδι μου!!.
Καλημερα.

drosostalitsa είπε...

Ουάουυυ! Πολύ όμορφο και οι οδηγίες αναλυτικότατες!
Μεγειά το καπελάκι!

Καλήξ εβδομάδα

NANTIA είπε...

Μαιρούλα μου, με τόσο αναλυτικές οδηγίες, μας προκαλείς κυριολεκτικά να το φτιάξουμε το καπελάκι!!! Βρε λες;;;
Σ'ευχαριστούμε πολύ πολύ!!!

ΧΡΥΣΑ ΣΤΑΧΥΑ είπε...

Πολύ αναλυτικές οι οδηγίες σου και
το καπελάκι τέλειο!!

Ρεβεκκα είπε...

αχ τι ωραια που τα εγραψες αναλυτικα,χαρα στο κουραγιο σου.θα το προσπαθησω μολις βρω λιγο χρονο.φιλια.

Maria Z είπε...

Ευχαριστώωωωωωωωωω!!!! Υπέροχες οδηγίες που θα ακολουθήσω σύντομα!!!!

magga είπε...

γεια σου! Ευχαριστίες για την επίσκεψη, το ιστολόγιό σας είναι πολύ όμορφες .... χρησιμοποιούν μεταφραστή, έτσι ελπίζω το μήνυμα να μην προκαλείται σύγχυση

Ανώνυμος είπε...

Χαιρεται!Ξεκιναω κ εγω καπελακια σιγα σιγα.Ομως για παιδικα αρχικα.Πηρα υποαλλεργικο μαλλι κ μου εδωσαν βελονακι 3 1.7 mm.Μηπως ειναι λιγο ψιλο το βελονακι?Η ειναι αναλογως το μαλλι που μου ειπαν στο μαγαζι?Ευχαριστώ πολυ κ συγχαρητήρια για τη δουλειά σ κ το blog που βοηθαει πολυ!

Μαiρη είπε...

@Ανώνυμος
Καλώς όρισες! Η επίσκεψή σου μου δίνει μεγάλη χαρά και πραγματικά ενθουσιάζομαι όταν βλέπω νεαρά άτομα να θέλουν να ασχοληθούν με αυτήν την Τέχνη.
Τώρα, να απαντήσω στην ερώτησή σου. Το νούμερο του βελονακίου έχει απόλυτη σχέση με το πάχος του νήματος. Δηλαδή, όταν έχουμε λεπτό νήμα, χρησιμοποιούμε ένα λεπτότερο βελονάκι και φυσικά όταν το πάχος του νήματος είναι μεγαλύτερο, αντίστοιχα μεγαλώνει και το μέγεθος στο βελονάκι μας. Σχεδόν πάντα, στις ετικέτες των νημάτων, αναγράφεται το μέγεθος των βελόνων ή του βελονακίου που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε. Συμβαίνει όμως κάποιες φορές, να αναγράφεται μόνο το μέγεθος των βελόνων. Τότε και εφόσον θέλουμε να πλέξουμε με βελονάκι παίρνουμε το νούμερο που αναφέρεται στις βελόνες. Π.χ. αν η ετικέτα συστήνει Νο3,5 βελόνες, τότε εμείς χρησιμοποιούμε βελονάκι Νο3,5.
Αυτά για αρχή. Όταν όμως συνηθίσει το χέρι σου και αποκτήσεις μια μικρή εμπειρία, θα αρχίσεις να
παραβλέπεις λίγο τις οδηγίες και τότε θα χρησιμοποιείς το βελονάκι που θα σου δίνει το αποτέλεσμα που επιθυμείς εσύ:)
Ελπίζω να μη σε ζάλισα, βλέπεις είμαι λίγο πληθωρική στις οδηγίες μου! Καλή επιτυχία σου εύχομαι!

Ανώνυμος είπε...

Συγνωμη δε συστηθηκα προηγουμενως..Αννίτα με λενε..Σ'ευχαριστώ πολυ!Εγω σε ζαλιζω κ εχω κατι αποριες ακομα.Εχω δει ενα σχεδιο τ οποιο ειναι με χοντρο βελονακι.Εγω το ιδιο με τ νουμερο βελονακι που σου προανεφερα μπορω να το κανω?Κ αν ναι θα κανω ακριβώς τα ιδια βηματα ή θα κανω περισσοτερες αυξησεις απο αυτες που λεει ή περισσοτερες σειρες?Γιατι μου βγαινει τ σχεδιο πιο μαζεμενο.Ουφ αυτα!Ελπιζω να μη σε κουρασα!Περιμένω απαντηση σ για ν συνεχισω!

Ανώνυμος είπε...

Α κ κατι που ξεχασα..Εχω ψαξει ολο τ μπλοκ σ αλλα επειδη μπαινω απο κινητο πολλα μου ξεφευγουν.Αν σε καποια αναρτηση σ εχεις σχεδιο για παιδικα καπελακια θα ηθελα τ link.Ευχαριστώ κ παλι!

Μαiρη είπε...

@Αννίτα Πολύ σωστά σκέφθηκες! Χρησιμοποιώντας λεπτότερο βελονάκι, σημαίνει πως πρέπει να πλέξουμε περισσότερα γα'ι'τανάκια βάσης από αυτά που μας δίνουν οι οδηγίες και φυσικά περισσότερες σειρές για να αποκτήσει το πλεκτό το απαιτούμενο ύψος. Σκουφάκι παιδικό και γενικά παιδικά πλεκτά δεν έχω διότι στην οικογένεια όλα τα τέκνα είναι πια μεγάλα:) Ωστόσο, με μια μικρή βόλτα στο διαδίκτυο, θα βρεις πάμπολλα!
Καλή σου μέρα!

Ανώνυμος είπε...

Ωραια!Ευχαριστώ κ παλι!Καλη συνεχεια στο αψογο blog σ!!Αννιτα.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails