Δευτέρα, 10 Ιανουαρίου 2011

ΠΩΣ ΠΛΕΚΟΥΜΕ ΚΑΛΤΣΕΣ! ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟ

Καλημέρα σας!

Έφτασε και η Δευτέρα
και όπως σας το είχα υποσχεθεί
σήμερα θα σας δείξω πως πλέκουμε κάλτσες.

Πρώτα-πρώτα να σας πω,
 πως χρειαζόμαστε
α) Νήμα ειδικό για κάλτσες και,
β) Ένα σετ καλτσοβελόνες Νο 2,5

Ξεκινάμε λοιπόν!
Βάζουμε στη μια βελόνα 60 πόντους
οι οποίοι δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ σφιχτοί
αλλά ούτε και χαλαροί.


Αφού τελειώσετε το ρίξιμο των πόντων
τότε θα πρέπει να έχετε 
αυτό που βλέπετε στην φωτογραφία.

Προχωρούμε στο β' γύρο
πλέκοντας λάστιχο 2χ2, 
προσθέτοντας σιγά-σιγά
και τις άλλες βελόνες στο πλεκτό μας.


Κάθε βελόνα πρέπει να έχει 15 πόντους.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε τώρα,
είναι να κλείσουμε σε κύκλο το πλεκτό μας.
Εάν προσέξετε την επάνω φωτογραφία,
θα δείτε πως η 1η βελόνα είναι ενωμένη με τη 2η,
η 2η με την 3η,
και η 3η με την 4η βελόνα.
Οπότε,
με την βοήθεια της 5ης καλτσοβελόνας
κλείνουμε σε κύκλο το πλεκτό
και ενώνουμε την 4η με την 1η βελόνα.


Αφού κλειστεί ο κύκλος,
θα πρέπει να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα.

Από εδώ και πέρα πλέον,
συνεχίζουμε να πλέκουμε σε γύρους.

Εδώ θα ήθελα να κάνω μια διευκρίνηση.
Στη συγκεκριμένη κάλτσα
επέλεξα ένα διαφορετικό σχέδιο πλέξης
και όχι το λάστιχο 2χ2
που είπα σε εσάς.
Αυτή είναι και η μοναδική διαφορά
που θα βρείτε,
συγκρίνοντας το δικό σας πλεκτό με το δικό μου.
Κατά τα άλλα,
όλα θα πρέπει να είναι ίδια. 


Σ' αυτήν εδώ τη φωτογραφία
θα καταλάβετε πως ξεχωρίζουμε την α' βελόνα
και βέβαια και τις επόμενες.
Η α' βελόνα λοιπόν,
είναι αυτή που βρίσκεται στα αριστερά της κλωστής
που χρησιμοποιήσαμε για να ρίξουμε τους πόντους.
Με κατεύθυνση από δεξιά προς τα αριστερά,
ακολουθεί η β', μετά η γ'
και τελειώνουμε με την δ'.


Συνεχίζουμε λοιπόν να πλέκουμε λάστιχο 2χ2,
ενώ προσέχουμε
οι πόντοι μας να είναι από 15 σε κάθε βελόνα.


Μ' αυτόν τον τρόπο
πλέκουμε περίπου 40 γύρους
ή,
όσους εσείς θέλετε
ανάλογα με το ύψος που σας αρέσει
να έχει η κάλτσα.

Κάτι πολύ σημαντικό είναι το εξής:
Δεν ξεχνάμε ΠΟΤΕ,
να σημειώνουμε σε ένα τετράδιο,
ΚΑΘΕ γύρο που ολοκληρώνουμε! 
Διαφορετικά,
η μια μας κάλτσα
θα είναι μεγαλύτερη από την άλλη!

Επίσης, κάτι αλλο που πρέπει να πω,
είναι πως οι οδηγίες που σας δίνω,
είναι κατάλληλες 
για όσες φορούν από 37-39 Νο παπούτσι.

Εδώ τελειώνει το α' μάθημα κάλτσας.
Στο επόμενο, θα σας δείξω
πως πλέκουμε το πίσω μέρος της φτέρνας.

Τα ξαναλέμε την Πέμπτη!

24 σχόλια:

Lilium είπε...

Καλημέρα Μαίρη μου και καλή εβδομάδα,
πω πω δαίδαλος μου μοιάζει, δεν έχω ξαναασχοληθεί ποτέ με αυτά!!! Μπράβο σου, τώρα πήρα μια μικρή γεύση πως φτιάχνετε αυτά και άλλα περισσότερα......

πουαντερι είπε...

Α!!!!
Καλημερα κυρια, πηρα το τετραδιο μου το στυλο μου και γραφω.
Λεω να τις αρχισω απο αυριο γιατι μεχρι την Πέμπτη ποιος μπορει μετα να περιμενει; θα ειμαι ανυπόμονη και θα τις κοιτάω συνέχεια.

Asteri είπε...

Ααααα πολύ ωραία.
Ευχαριστούμε πολύ!!!!
Φιλάκια
Καλή εβδομάδα

evelina είπε...

Πω ,πωωω !!!!Εγώ αν θα πιάσω τόσες βελόνες στο χέρι θα τα μπουρδουκλώσω ,Πιο καλά να τα βλέπω.Καλημέρα και καλή βδομάδα

το χειρότεχνο είπε...

καλημερα περιττο να σου πω οτι μου φαινεται βουνο αυτη η διαδικασια μονο που ειδα τεσσερις βελονες παραιτηθηκα απο την ιδεα!μπραβο σου που μπορεις και τ κανεις

Manka είπε...

It would be nice to try it once !
Actually I tried it last year, but I wasn't able to work with so many needles :((
Have a nice weekend!

hugs:Manka

Maria Z είπε...

Kαλημερούδια!!!! Κι εμένα μου φαίνεται δύσκολο με όλες αυτές τις βελόνες!!!! Πω πω !!!! Πάντως σίγουρα θαυμάζω την υπομονή σου και την τέχνη σου!!!!

...irida... είπε...

καλή αρχή!!χα χα!
κιαν φτιάξουμε εμείς κάλτσες..............
ευτυχώς ...που δεν θα μας βλέπεις ...χιχι να βάλεις και βαθμό.....
τετράδιο μολύβι....μαλί....
τι άλλο.....
τι άλλο΄....
α!!!α!!καμμιά δεκαριά ....βελόνες...χιχι
μήπως...να νοικιάσουμε ....κιαλλα χέρια....χιχι λέω ...τώρα ...εγώ...
αντε..καλό κουράγιο!!!!

anthivolon είπε...

Δύσκολα μας βάζεις βρε Μαίρη μου.....πρέπει να συγκεντρωθώ κάποια στιγμή για να το εμπαιδώσω!!! Δύσκολη όμως και η προσπάθειά σου να μας το μεταφέρεις με τόση λεπτομέρεια!!!
Το εκτιμώ αφάνταστα και σ΄ευχαριστώ!!!
Φιλιά και καλή εβδομάδα!!

Ανώνυμος είπε...

Καλή εβδομάδα Μαίρη μου!
Αν και πολύ παλιότερα έπλεκα ..αυτό.... με τόσες βελόνες...ωχ θεέ μου...δεν έχω πια τόση υπομονή!
Αρχίζω ,...να μεγαλώνω...η μικρούλα χαχαχα!
Οι οδηγίες σου είναι αναλυτικότατες!!!!
Και σε ευχαριστώ που μπήκες σε τόσο κόπο για εμάς!!!!
Σε γλυκοφιλώ!!

lourdi lourdaki είπε...

ΑΡΙΣΤΑ ΣΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ!ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΟΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ......ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ...ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ ΘΑ ΠΛΕΞΩ...ΓΚΕΤΕΣ!!
ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ!

μπλεγμένο κουβάρι είπε...

Μαίρη, χαράς την υπομονή σου...!!!!!
Νόμιζα πως γινόντουσαν με κυκλικές βελόνες, έτσι έφτιαχνα γκέτες μικρή.
Φιλιά καλό απόγευμα

Ανώνυμος είπε...

Μαιρη μου,μπραβο σου που μας δειχνεις τοσο αναλυτικα το πλεξιμο της καλτσας,μεχρι τωρα οπως το ειδα φαινεται ευκολο,στην συνεχεια πιστευω οτι θα μου ειναι πολυ δυσκολο,σαν αρχαρια που ειμαι...Να σε ρωτησω,οταν χρησιμοποιησω βελονες Ν4 και αναλογη κλωστη,το αποτελεσμα θα ειναι ικανοποιητικο η θα γινουν πολυ μεγαλες?Σ'ευχαριστω!!!Μαρια!!!

NANTIA είπε...

Μπα Μαίρη μου, δεν το βλέπω! Εδώ 2 βελόνες και δυσκολεύομαι...όχι 4! Σε θαυμάζω για την αξιοσύνη σου και την υπομονή σου!!!
Καλό βράδυ!

Μαiρη είπε...

@Lilium
@Evelina
@Χειρότεχνο
@Μαρία Ζ
@Irida
@Ανώνυμη
@Μπλεγμένο κουβάρι
@Νάντια
Καλησπέρα κορίτσια! Εσείς που είστε τόσο άξιες, γιατί απογοητευθήκατε, μου λέτε; Μάλλον πελαγώσατε που είδατε τόσες βελόνες! Ειλικρινά, δεν είναι και τόσο δύσκολο, απλώς θέλει λίγο εξάσκηση μέχρι να εξοικειωθείτε με τη χρήση των καλτσοβελόνων. Άλλωστε ο λαός μας δεν λέει, κάθε αρχή και δύσκολη; Πάντως, εάν το αποφασίσετε, μη διστάστε να με ρωτήσετε για τις απορίες σας!

@Πουαντερί Ξεκίνα εσύ, το πιθανότερο είναι η επόμενη ανάρτηση να είναι την Τετάρτη.

@Λούρδη Είμαι σίγουρη πως θα τα καταφέρεις!

@Μαρία μου, με τόσο χοντρές βελόνες θα σου γίνουν τεράστιες! Και δυστυχώς δεν έχω την εμπειρία για να ξέρω πόσους πόντους να βάλουμε σε τόσο χοντρές βελόνες.

@Anthivolon Πραγματικά, είναι οι δυσκολότερες οδηγίες που έχω δώσει!

@Αστεράκι Καλή εβδομάδα να έχουμε!!!

Μαiρη είπε...

@Μanka Hello my dear friend! It isn't so difficult, believe me!!!

Ανώνυμος είπε...

Σ'ευχαριστω Μαιρη μου,για την απαντηση,θα παρω λοιπον τις καταλληλες βελονες,οταν κατεβω στην πολη,διοτι στην περιοχη μου δεν εχουν τετοια πραγματα.Θελω να δω αν θα τα καταφερω η θα τα κανω θαλασσα!!!Μαρια!!!

ria είπε...

Μαίρη μου....η ανάρτηση ...ως ανώνυμος είναι δική μου...
Γιατί δεν έβγαλε το όνομα μου?? Κάτι έκανα λάθος μάλλον!
Για να δοκιμάσω πάλι!!! ! Η ria είμαι ....καλό σου βράδυ!!!

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Συγχαρητήρα για τη δουλειά σου αλλά και την υπομονή

KAΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με ΥΓΕΙΑ. ΓΑΛΗΝΗ και ΧΑΡΑ ακόμη και μέσα από τα μικρά που κάποτε μας φαίνονταν ασήμαντα!!!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

simone είπε...

μαιρουλα μουυυυυυυυυυυυυυυ.. εφτασα για το πρωτο μαθημα...

ειναι αληθεια πως στην πραξη θα βγουν πολλες αποριες..

το σκεφτομαι τωρα που θα καθομαι.. να αρχισω.. ισως μονο καλη και αναποδη.. καιοτι βγει για αρχη.. χαχαχαχαχα..

ε μετα καπου θα σας προλαβω..

φιλακια πολλα και πολλες αγκαλιτσες..

σε ευχαριστωωωωωωωωωωωωωωω...

Δημιουργία είπε...

Τωρα με τις οδηγιες σου θα προσπαθησω γιατι μου αρεσουν πολυ οι καλτσες σου.

Ανώνυμος είπε...

geia sas!! epeidh eimai akoma polu arxaria...prospathisa na ftiaksw tis kaltses alla kollhsa sto shmeio poy prepei na enwsw thn 4 me thn 1 velona.mporeite na mou peite pws akrivws na to kanw auto???euxaristw ek twn proterwn!! ioanna

Μαiρη είπε...

Iωάννα, αν κατάλαβα καλά, βρίσκεσαι στο β' γύρο και θέλεις τώρα να κλείσεις σε κύκλο τις βελόνες. Πάμε λοιπόν...
Εάν κοιτάξεις το πλεκτό σου θα δεις πως οι πόντοι σου είναι σε τέσσερις βελόνες, σωστά;
Παίρνεις την 5η βελόνα (είναι αυτή που δεν έχει καθόλου πόντους επάνω) και ξεκινάς να πλέκεις τους πόντους της 1ης βελόνας.
Θα στο πω και διαφορετικά...Κοίταξε τη 2η φωτογραφία της συγκεκριμένης ανάρτησης. Βλέπεις τους πόντους που είναι πλεγμένοι στις 4 βελόνες;
Η βελόνα που βρίσκεται 1η αριστερά (με τους πόντους), είναι η 1η βελόνα, ακολουθεί η 2η, μετά η 3η και τέλος η 4η. Κοίταξε προσεκτικά τη φωτογραφία!
Εκεί, υπάρχει και η 5η βελόνα, είναι αυτή χωρίς πόντους!
Τώρα, θα φέρεις πολύ κοντά την 1η και την 4η βελόνα. Τόσο κοντά, όπως ας πούμε η 1η με τη 2η. Παίρνεις τώρα την κλωστή που κρέμεται στο τέλος της 4ης βελόνας και με τη βοήθεια της 5ης βελόνας, αρχίζεις να πλέκεις τους πόντους της 1ης βελόνας. Αφού πλέξεις και τους 15 πόντους, τότε θα έχεις ξανά, μια βελόνα χωρίς πόντους.
Κατόπιν συνεχίζεις, με την άδεια βελόνα πάλι, να πλέκεις τους πόντους της επόμενης βελόνας.
Κατ' αυτόν τον τρόπο, συνεχίζουμε και στούς επόμενους πόντους.
Δεν ξέρω αν σε βοήθησα, πραγματικά δεν μπορώ να σκεφθώ καλύτερο τρόπο για να το εξηγήσω...εύχομαι όμως να τα καταφέρεις! Και αν χρειαστείς ξανά διευκρίνηση, μη διστάσεις!
Καλή επιτυχία!

Ανώνυμος είπε...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!!! ΕΥΚΟΛΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΤΩΡΑ...:))))))) ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ!!! ΘΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΜΟΥ!!!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails