Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

ΠΩΣ ΠΛΕΚΟΥΜΕ ΚΑΛΤΣΕΣ! ΜΑΘΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Kaλημέρα!!!

Πέμπτη σήμερα,
δεν πιστεύω να το ξεχάσατε;
Βέβαια δεν το συζητώ για την Πουαντερί 
ούτε για τη Lurdi,
θα έχουν ολοκληρώσει αυτά που είπαμε, 
όσο για το Σιμονάκι
είμαι σίγουρη πως το παλεύει!

Δεύτερο μάθημα σήμερα
και θα δούμε πως φτιάχνουμε τη φτέρνα.
Λογικά, 
αν γυρίσετε την κάλτσα σας 
στην πίσω πλευρά,
θα βλέπετε αυτό...  


Πλέκουμε με τη βοήθεια της 4ης βελόνας
(κα όχι με την 5η όπως κάναμε μέχρι τώρα),
τους 15 πόντους της 1ης βελόνας.


Όπως βλέπετε,
το πλεκτό μας έχει τώρα τρεις βελόνες.
Αφήνουμε κατά μέρος 
τους πόντους της 2ης και της 3ης βελόνας
και πλέον δουλεύουμε μόνο τους πόντους
της 1ης και 4ης βελόνας.

Σε αυτό το κομμάτι της κάλτσας,
ΠΑΝΤΟΤΕ,
και όταν βρισκόμαστε στην καλή πλευρά του πλεκτού,
παίρνουμε τον 1ο πόντο άπλεκτο
σαν να τον πλέκαμε ανάποδη
με το νήμα εμπρός από το πλεκτό.
Συνεχίζουμε τη σειρά,
πλέκοντας ως εξής:
1 πόντο καλή, 1 πόντο άπλεκτο ανάποδη
(αλλά με το νήμα πίσω από το πλεκτό).
Τελειώνουμε τη σειρά
με 1 πόντο άπλεκτο ανάποδη
και το νήμα εμπρός από το πλεκτό.

Όταν βρισκόμαστε στην ανάποδη πλευρά,
πλέκουμε ΠΑΝΤΑ
τον 1ο πόντο καλή σταυρωτά,
συνεχίζοντας πλέκοντας τους υπόλοιπους ανάποδη,
ενώ τον τελευταίο
ΠΑΝΤΑ καλή.

Με αυτόν το τρόπο πλέκουμε τους πόντους
της 1ης και 4ης καλτσοβελόνας
για 28 σειρές.
Τελειώνοντας το πλέξιμο των 28 σειρών,
πρέπει να βρισκόμαστε στην καλή πλευρά του πλεκτού.
Εάν αυτό δεν συμβαίνει,
πλέκουμε άλλη μια σειρά προκειμένου να βρεθούμε εκεί. 


Εδώ,
 μπορείτε να δείτε τελειωμένο
το πίσω μέρος της φτέρνας
από την ανάποδη.


Έτσι πρέπει να φαίνεται η ούγια...

Σειρά έχει τώρα,
το κάτω μέρος της φτέρνας.


Ξέρουμε,
πως έχουμε 30 πόντους στη βελόνα μας.
πρέπει τώρα να χωρίσουμε την κάλτσα μας
σε τρία ίσα μέρη.
Δηλαδή, 
10-10-10 πόντους.
δεν τους χωρίζουμε με κάποιο σημάδι
αλλά νοητά
και εξακολουθώντας να τους έχουμε στην ίδια βελόνα.

1η σειρά. Παίρνουμε άπλεκτο τον τελευταίο πόντο
της 2ης δεκάδας,
πλέκουμε καλή τον 1ο πόντο της 3ης δεκάδας
και περνάμε από πάνω τον άπλεκτο πόντο
(κάνουμε δηλ. ένα απλό κλείσιμο).
ΔΕΝ πλέκουμε τους υπόλοιπους πόντους
αλλά,
ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ εκεί!
Γυρίζουμε το πλεκτό.

2η σειρά: Παίρνουμε άπλεκτο ανάποδη τον 1ο πόντο,
πλέκουμε τους υπόλοιπους πόντους ανάποδη,
μέχρι το προτελευταίο πόντο της 2ης βελόνας.
Τον τελευταίο πόντο της 2ης βελόνας,
τον πλέκουμε μαζί ανάποδη με τον 1ο πόντο της τρίτης βελόνας.
δηλ. κλείνουμε 2 πόντους
και 
ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ εκεί!

Γυρίζουμε το πλεκτό και κάνουμε ότι και στην 1η σειρά.

Αυτές οι δυο σειρές επαναλαμβάνονται συνεχώς,
και έως ότου
οι πόντοι της 1ης και της 3ης δεκάδας
ενσωματωθούν σε αυτους της 2ης δεκάδας.
Λογικά,
σε αυτό το σημείο
πρέπει να υπάρχουν 10 πόντοι στη βελόνα μας.

Εδώ ολοκληρώθηκε και το κάτω μέρος της φτέρνας.

Αύριο,
θα σας δείξω
πως πλέκεται το κομμάτι
στην περιοχή του αστραγάλου.

Δεν πιστεύω να μου κουραστήκατε!!!
Λίιιιγο ακόμα υπομονή!!!


  

19 σχόλια:

LiViLaVi είπε...

Πω πω .... ζηλεύω ζηλεύω ζηλεύω!!!! Μου φαίνεται τόοοοσο δύσκολο!!!! Κυρία Δασκάλα δεν είναι θέμα κούρασης... αλλά υπομονής σίγουρα και εξάσκησης βεβαίως βεβαίως!!!! Καλημέρα!!!!!

Asteri είπε...

Καταπληκτικές οι οδηγίες σου!!!!!
Καλημερούδια

simone είπε...

μαιρουλα μουυυυυυυυυυυυυυυ... εγω εχω κανει 15 σειρες αν τις εχω μετρησει καλα.. μια καλη και μια αναποδη..

αλλα το εχω παρει ζεστα.. δεν ξερω μονο τι θα το κανω.. χαχαχαχαχαχα..

φιλακιααααααααααααααα..

Marina είπε...

Πρέπει κάποιος να μου το δείξει από κοντα!!! Ψάχνω να βρω κάποιον...

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Κατατοπιστικές οι οδηγίες σου Μαίρη μου, αλλά αν φτιάξω ένα ζευγάρι φαντάζεσαι τι "παραγγελίες" θα έχω;

Φιλιά και καλή επιτυχία στα κορίτσια που προσπαθούν!
Σε φιλώ!

drosostalitsa είπε...

Ωραίο το μάθημα! Μπράβο Μαράκι!

Καλή Χρονιάααα *** με υγεία, αγάπη και δημιουργικότητα!

anthivolon είπε...

E είμαι ανεπίδεκτη Μαίρη μου!! Πάντως θαυμάζω τον τρόπο και την υπομονή σου να μας μεταφέρεις τις γνώσεις σου!!
Σ΄ευχαριστώ!!

RIRI είπε...

Η περιγραφή και ο τρόπος που το μεταφέρεις ειναι καταπληκτικός!!!Εγώ ομως Μαίρη μου παραιτήθηκα στο πρώτο μάθημα κιόλας!!!Πίστευα οτι θα ηταν πιο εύκολο!!!!Η χρήση των βελονών με μπερδεύει!!!!!
Θα περιμένω να δω τις άλλες μαθήτριες τι θα κάνουν!!!!
Φιλάκια!!!

lourdi lourdaki είπε...

ΜΑΙΡΗ ΜΟΥ!!ΘΑ ΣΕ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΩ ΑΛΛΑ ΑΥΤΕΣ Η ΜΕΡΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ....ΟΜΩΣ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΑΡΧΙΣΩ!..
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!

Verba είπε...

Вот скоро увижу готовый носок! Очень хорошо!
Μαiρη, загляни ко мне в блог. У меня для тебя есть подарок!

Maria Z είπε...

Οι οδηγίες σου είναι εξαιρετικές!!! Εγώ βέβαια έχω μια αδυναμία ακόμη! Δεν ξέρω να πλέκω (μόνο βελονάκι) κι έτσι θα θαυμάζω απο μακριά!!!

Σε φιλώ

Ανώνυμος είπε...

Μαιρη μου,απιθανες οι οδηγιες σου,πρωτα ο Θεος,λεω την επομενη εβδομαδα να ξεκινησω...αραγε θα τα καταφερω? Μαρια!!!

πουαντερι είπε...

ελα που σε θελω απο μενα!!!

Vassiliki είπε...

Εξαιρετικές οδηγίες! Να είσαι καλά!

simone είπε...

καλο μεσημερι μαιρουλα μουυυυυυυυυυυυυυυ... ευχομαι να εισαι καλααααααααααααα...

καλο σ/κ φιλακιαααααααααααααααααααα..

lourdi lourdaki είπε...

ΠΕΡΑΣΑ ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!
ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ!!

ria είπε...

Καλησπέρα Μαίρη μου
Πέρασε απο το blog μου όταν έχεις χρόνο!!
Ένα βραβείο είναι εκεί για σένα!!!
Καλό βράδυ!!!
Σε φιλώ!!

apinkdreamer είπε...

σου εχω δωρακι μαιρη μου!

Maria Z είπε...

Bραβείο σε περιμένει εδώhttp://skeftomaiaraiparho.blogspot.com/2011/01/m.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails