Κυριακή, 8 Ιανουαρίου 2012

ΠΟΣΟΥΣ ΠΟΝΤΟΥΣ ΝΑ ΒΑΛΩ...



Πόσους πόντους να βάλω;...


Αυτό είναι το αρχικό και κύριο ερώτημα
όταν πρόκειται να ξεκινήσουμε ένα νέο πλεκτό.
Είναι τόσο σημαντικός ο σωστός αριθμός πόντων
που θα βάλουμε στις βελόνες μας,
διαφορετικά,
θα έχουμε ένα πλεκτό 
που σίγουρα θα κάνει σε κάποιον άλλο
μα όχι σε μας.


 Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να ξετυλίγουμε το κουβάρι...
Αρχίζουμε με το ερώτημα:
Ποιοί παράγοντες παίζουν ρόλο στον αριθμό των πόντων;
Και απαντούμε:
1)Το νούμερο των βελόνων που θα χρησιμοποιήσουμε 
2)Το πάχος του νήματος
3)Το είδος του νήματος 
4)Ο τρόπος που πλέκουμε,
δηλαδή σφικτά, χαλαρά, ή κανονικά.
Αυτοί είναι οι τέσσερις βασικοί παράγοντες
που απαραίτητα πρέπει να λάβουμε υπόψιν
πρωτού ξεκινήσουμε ένα πλεκτό.
Παράδειγμα: Αν με το (χ) νήμα και με βελόνες Νο 5 
πρέπει να βάλουμε 40 πόντους στις βελόνες μας,
οι πόντοι πρέπει να μειωθούν εάν αντί για βελόνες Νο 5,
χρησιμοποιήσουμε βελόνες Νο 5,5.
Ή αν με το (χ) νήμα και με βελόνες Νο 3
πρέπει να έχουμε 40 πόντους,
ο αριθμός αυτός αλλάζει εάν αλλάξει το νήμα,
έστω κι αν το νούμερο των βελόνων παραμείνει ίδιο.
Επίσης,
συμβαίνει πολλές φορές ενώ ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες
που δίνει κάποιο περιοδικό 
(όπως ίδιο νήμα και ίδιο νούμερο βελόνες)
ωστόσο να έχουμε απόκλιση στα μέτρα.
Αυτό συμβαίνει γιατί ο τρόπος που πλέκουμε
είναι διαφορετικός από αυτόν των οδηγιών.
Δηλαδή πλέκουμε πιο σφιχτά ή πιο χαλαρά.
Kατανοητά έως εδώ;


Συνεχίζουμε με το δεύτερο ερώτημα:
Τι πρέπει να κάνω για να βρω το σωστό αριθμό πόντων;
Απάντηση:   
Πρέπει να κάνω ένα ΔΕΙΓΜΑ!!!
Το γράφω με κεφαλαία για να τονίσω τη σπουδαιότητά του!
Δεν ξεκινάμε ένα πλεκτό χωρίς αυτό!
Από πολλές γυναίκες 
το πλέξιμο του δείγματος θεωρείται χάσιμο χρόνου
εγώ ωστόσο βεβαιώνω πως δίχως αυτό
δεν μπορούμε να πετύχουμε τα σωστά μέτρα
που απαιτούνται για την όμορφη εφαρμογή
ενός ενδύματος!


Tρίτο ερώτημα: Πως κάνω το δείγμα; 

Απάντηση:
Με το νήμα που έχουμε διαλέξει 
και με τις αντίστοιχες βελόνες
βάζουμε στις βελόνες μας 30 πόντους.
Τονίζω πως ο παραπάνω αριθμός 
είναι ενδεικτικός και πως μπορεί να αλλάξει
προς τα πάνω ή και προς τα κάτω 
ανάλογα με το πάχος του νήματος.
Συνοπτικά λέμε πως βάζουμε περίπου τόσους πόντους
έτσι ώστε το δείγμα μας να έχει φάρδος 
τουλάχιστον 25 εκ.
Συνεχίζουμε τώρα να πλέκουμε το δείγμα μας
και με την συγκεκριμένη πλέξη που έχει το πλεκτό μας.
Εξακολουθούμε να πλέκουμε έως ότου το δείγμα μας 
αποκτήσει ύψος 25 εκ. και τότε κλείνουμε τους πόντους.
Αυτό είναι τo δείγμα μας.
 Το αφήνουμε να ξεκουραστεί για λίγες ώρες.


Το επόμενο βήμα μας είναι η μέτρηση.
Πάμε να δούμε πως γίνεται...
Σε μια επίπεδη επιφάνεια
(εγώ χρησιμοποιώ τη σιδερώστρα)
βάζουμε το δείγμα
τεντώνοντάς το ελαφρά 
και συγκρατώντας το με καρφίτσες.
Με τη βοήθεια ενός χάρακα
μετράμε τον αριθμό των πόντων που βρίσκονται
μέσα σε 10 εκ.
Το αποτέλεσμα το σημειώνουμε σε τετράδιο.
Κατόπιν μετράμε στο ύψος.
Βρίσκουμε δηλαδή τον αριθμό των σειρών 
που βρίσκονται μέσα στα 10 εκ.
Το σημειώνουμε και αυτό.
Γνωρίζουμε δηλαδή τα εξής:
12 πόντοι=10εκ.
15 σειρές=10εκ.
(Οι αριθμοί 12 και 15 είναι ενδεικτικοί. 
Εσείς θα σημειώσετε τον αριθμό που θα προκύψει
από τη δική σας μέτρηση).


Το απλοποιούμε ακόμα περισσότερο
και λέμε:
1,2 πόντοι=1εκ.
1,5 σειρές=1εκ.  



Τι;;; κουραστήκατε και θέλετε να φύγετε;;;;
Όχι!!! Εδώ θα μείνετε!!!!
Κοντεύουμε!!!


Μετράμε τώρα το φάρδος που θέλουμε να έχει το πλεκτό μας.
Εάν πρόκειται για μπλούζα
μετράμε το φάρδος της περιφερείας μας 
στο σημείο εκείνο που θέλουμε να τελειώνει η μπλούζα μας.
Βρίσκουμε πως είναι π.χ. 86εκ.
Διαιρούμε δια 2
και βρίσκουμε 43.
Και τώρα ανατρέχουμε στη μέτρηση
που κάναμε στο δείγμα
και κάνουμε έναν πολλαπλασιασμό.
43 χ 1,2= 51,6
Το στρογγυλοποιούμε και το κάνουμε 52.
Άρα;
Άρα, βάζουμε 52 πόντους στις βελόνες μας 
για να πλέξουμε το μπροστινό κομμάτι.
 Κατά τον ίδιο τρόπο εργαζόμαστε
και για να βρούμε
τον αριθμό των σειρών που χρειαζόμαστε.

Αυτός λοιπόν είναι ο τρόπος
-ο ασφαλής και σίγουρος-
για να υπολογίσουμε τον αριθμό των πόντων
που πρέπει να έχουμε στις βελόνες μας.




Διακρίνω μια κούραση, μια απογοήτευση
και μόνο που το διαβάσατε;




Μην καταθέτετε τα όπλα!
Οπλιστείτε με υπομονή!
Διαβάστε ξανά και ξανά τις οδηγίες!
Κατανοήστε τέλεια την κάθε μου πρόταση!


Ξέρω πως δεν σας φαίνεται εύκολο μα... 
 τι αξία θα είχε μια κατάκτηση
αν αυτή δεν άξιζε τον κόπο
να κατακτηθεί!


 
Η ανάρτηση είναι αφιερωμένη στην Ιωάννα
αλλά και στα άλλα κορίτσια που κατά καιρούς 
μου κάνουν το ίδιο ερώτημα
είτε στέλνοντάς μου e-mail
είτε γράφοντάς μου στα σχόλια
τιμώντας με έτσι με την εμπιστοσύνη τους!

39 σχόλια:

Pepi είπε...

Καλή μου Μαίρη, με ..τελείωσες!! Και έλεγα να αρχίσω και λίγο πλέξιμο ! Αλλά με όλα αυτά που διάβασα, μάλλον θα το αφήσω σε σάς που ξέρετε ! Εμ, δεν είναι και όλα για όλους !! Πολλά φιλιά!

mia είπε...

χρησιμότατη ανάρτηση Μαρία...το ανακάλυψα όσο έπλεκα ...τις πρώτες φορές άστα να πάνε...το ξαναδιαβάζω για να το εμπεδώσω...ευχαριστώ πολύ...

Effie's Sweet Home Designs είπε...

ΜΑΙΡΟΥΛΑ ΜΟΥ ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΟΥ!!!!!!!!ΣΕ ΒΡΙΣΚΩ ΑΨΟΓΗ!!!!!!
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!

Φιλία είπε...

Καταπληκτική ανάρτηση...
Τέλειες οδηγίες.... και απολύτως κατανοητές!!!! Ευχαριστούμε

Βαλάντη Λακούτση είπε...

Mαίρη μου να είσαι καλά για τις οδηγίες σου, έχω ξηλώσει άπειρες φορές, με αποτέλεσμα να απογοητευθώ και να βάλω το μαλλί στο ντουλάπι. Αλλά τώρα θα βάλω αρχίσω σιγά σιγά

Σε φιλώ!!!!

Νίκη είπε...

Πολύ χρησιμες οδηγίες! Γνωρίζω ελάχιστα από πλέξιμο με βελόνες ,αλλά μπορώ να καταλάβω την αναγκαιότητα όσων λες!
Καλό βραδυ!

Lesia είπε...

polu orea kai ola sosta. Bravo! :)

Rena Christodoulou είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΙΡΗ ΜΟΥ!!!!!!
ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟ, ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΙΓΜΑ ΘΑ ΨΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ!!!!!!!!
ΤΑ ΜΠΑΡΜΠΑΔΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΒΑΛΕΣ ΜΕ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ ΓΕΛΑΣΑ!!!!!!!!!
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!

Marina είπε...

Πωωωωω...πωωωωωωωωω.....!!!!!!!
Καλά είμαι με το βελονάκι και το κέντημα! Όλα αυτά μου φαίνονται βουνό!!!

Niatta είπε...

Η ανάρτηση είναι πλήρης. Το ΔΕΙΓΜΑ συμφωνώ ότι είναι το θεμέλιο της επιτυχίας. Κάπου θυμάμαι στα γυνακεία πατρόν ότι το μπροστινό είναι λίγο μεγαλύτερο; Μήπως και πατρόν για τα κοψίματα ή βιάζομαι; Πάντως μου άνοιξες την όρεξη να πιάσω τις βελόνες μου. Νάσαι καλά και περιμένω συνέχεια.

mary's crafts είπε...

Μαιρουλα μου πολυ κατατοπιστικες πληροφοριες!!!! Το θεμα ειναι να παρω την αποφαση!!!!Φιλακια και καλη εβδομαδα!!

Ρένα είπε...

Μαίρη μου καταεχήν καλή χρονιά σε σένα και την οικογένειά σου!!!!!Η ανάρτηση σου είναι το λιγότερο που μπορώ να πώ η πλέον αγαπημένη μου !!!Δεν έχω φτιάξει ποτέ δείγμα πρίν δημιουργήσω πλεχτό άλλα θα ακολουθήσω απο δώ και στο εξής τις οδηγίες σου !!!Πολλά φιλιά!!!1

elena είπε...

Πολύ χρήσιμες οι οδηγίες σου! Κι εμενα μου πήρε πολύ καιρό και πολλές απογοητεύσεις για να καταλάβω πόσο σημαντικό είναι το δείγμα. Αρχιζα με ενθουσιασμό και δεν έδινα λίγο χρόνο να το κάνω με αποτέλεσμα να χάνω την ώρα μου!

eleni είπε...

Μαιρουλα μου πολυ χρησιμες οι οδηγιες σου. Ευχαριστουμε!!!!

Maria Z είπε...

Yπέροχες οδηγίες!!!! Μόλις ξεκινήσω το πλέξιμο (γιατί που χρόνος τώρα) θα ξαναπεράσω για τις πολύτιμες συμβουλές σου!!! Φιλια

fotolabida1 είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΑΙΡΗ!!ΤΟ ΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΛΕΚΤΟ ΜΕ ΒΕΛΟΝΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ.ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΕΣ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΟΥ!!!ΤΕΛΕΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!!!
ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!!

Nouli είπε...

Μπράβο Μαίρη μου, είσαι άρτια καταρτισμένη!! Συμφωνώ ανεπιφύλακτα για τη σπουδαιότητα του δείγματος αφού με τον ίδιο ακριβώς τρόπο υπολογίζεις και τα κοψίματα των μανικιών ή του γιακά. Ψάχνοντας στα κουτιά με τα υλικά που είχα φέρει από το πατρικό μου βρήκα έναν οδηγό που είχα φτιάξει, ένα φύλλο χαρτονιού 15Χ15 εκ. με μια τετράγωνη τρύπα 10Χ10 εκ. στο κέντρο και με σημαδεμένα τα εκατοστά στις δύο από τις τέσσερις πλευρές της.
Μόλις συνειδητοποίησα πως δεν έχω πλέξει με βελόνες εδώ και σχεδόν μια εικοσαετία!!! Ίσως τώρα που τα παιδιά μου είναι έφηβοι, ίσως λέω,θα μπορούσα να βρω λίγο χρόνο, μα για ποιον να πλέξω αφού τα άτιμα κυκλοφορούν χειμωνιάτικα με κοντομάνικα και φουτεράκια;

ΣΑΝΤΡΙΝΑ είπε...

Μαίρη μου
Καταπληκτικές οι οδηγίες σου.
Για να είμαι ειλικρινής δεν με ενθουσιάζει το πλέξιμο, παρότι φέτος έκανα γύρω στα 20 κασκόλ.Αλλά ήταν γρήγορα.Χα χα χα
Τις καλημέρες μου

thomi είπε...

καλημερα γλυκεια μου!
εσυ ωραια τα λες και τα γραφεις, ελα ομως που εγω δεν τα παιρνω...
χαιρομαι να βλεπω ανθρωπους με χαρισματα, εισαι χρυσοχερα και αξιοθαυμαστη!
μπραβο και παλι μπραβο

ΕΛΕΝΑ είπε...

ΑΝΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣΕΣ;;;ΚΑΛΑ ΑΣΕ!!!ΚΑΙ ΕΛΕΓΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ....Καλο ειναι και το βελονακι....ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ!!!!

Δημιουργία είπε...

Χρησιμοτατες οι πληροφοριες για τα πλεκτα.Χαρα στο κουραγιο σου να κατσεις να υπολογισεις με τοση ακριβεια το περασμα των ποντων.

Nadia Chandolia είπε...

Μαιρούλα μου! Καταχωρήθηκε στα πρακτικά, αλλά...νιώθω σαν τη δεύτερη φατσούλα, που είναι μπλεγμένη με τα κουβάρια!
Οι οδηγίες σου πολύτιμες και σ'ευχαριστούμε για τον τόσο κόπο σου!
Τα φιλιά μου!

Ανώνυμος είπε...

euxaristw para polu gia thn voitheia!!!tha to prospathisw kai elpizw na ta kataferw!!
iwanna

Nάσια είπε...

ΜΑΙΡΟΥΛΙΝΙ ΜΟΥ ΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΣΟΥ ΤΟ ΕΚΑΝΕΣ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ!!!Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥΠΕΕΕΕΕΕΡ!!!!!ΕΙΣΑΙ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΔΕΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΦΕΡΝΩ ΤΙΣ ΒΕΛΟΝΕΣ ΓΙΑΤΙ ΜΠΕΡΔΕΥΟΜΑΙ ΣΤΟ ΜΕΤΡΗΜΑ ΤΠ ΠΛΕΞΙΜΟ ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ ΚΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ ΤΡΕΧΕΙ ...ΣΤΟΝ ΠΗΛΟ ΘΑ ΤΑ ΕΚΤΥΠΩΣΩ ΟΜΩΣ ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.ΟΙ ΕΙΚΟΝΙΤΣΕΣ ΠΟΥ ΕΒΑΛΕΣ ΓΛΥΚΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΞΕΤΡΕΛΑΝΕΣ!!!!ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ ΚΟΠΕΛΑ ΜΟΥ ΧΡΥΣΟΧΕΡΑ!!!

ria είπε...

ΠΟΣΟ ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΟΥ ΜΑΙΡΗ ΜΟΥ!!
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!!!

Magia da Inês είπε...

°º♫ Amiga,
°º✿ Dicas maravilhosas!!!
º° ✿♥ ♫° ·. Beijinhos.
✿⊱╮Brasil

ΧΡΥΣΑ ΣΤΑΧΥΑ είπε...

Χρησιμότατες οι οδηγίες σου Μαίρη και κατανοητές να είσαι καλά κοπέλα μου!!

Βιoλέτα είπε...

Τώρα εξηγείται γιατί ότι φτιάχνεις είναι αριστούργημα.Δίνεις σημασία στη λεπτομέρεια και ως γνωστό, αυτή κάνει τη διαφορά...
Ευχές για τη νέα χρονιά!!! (νομίζω δεν είπαμε,ε;)
Ότι καλύτερο!!!
Φιλάκια πολλά

αχτίδα είπε...

Ωχ! ακατάλληλο πρόσωπο ρωτάς..κουτουρού και στο περίπου τις βάζω ..ΟΤΑΝ έπλεκα..μα ήμουν τυχερή και γινόντουσαν όμορφα..εκεί με το λάστιχο έχω πρόβλημα να πάρει η ευχή.

RedHat είπε...

ακολουθούσα τις οδηγίες πάντα απο τα περιοδικά , και περιέργως μου κάνανε τα πλεκτά μου. Οταν ομως προσπάθησα να πλέξω μια ζακέτα για τον άντρα μου ....άστα, 2 χωράγανε μέσα.
Για πρώτη φορά χθές ξεκίνησα να κάνω δείγμα για μια μπλούζα κι αυτό γιατι θα χρησιμοποιήσω μεγαλύτερο ν, βελόνας απο το προτεινόμενο.
Ο θεός βοηθός.
Πάντως οι οδηγίες σου σαφείς λεπτομερείς αλλά κατανοητές.
να είσαι καλά και καλη χρονιά

peggy είπε...

Μαίρη μου καλημέρα::) είδα ότι είσαι απο κόρινθο...είναι η γιαγιά μου απο κεί στην επόμενη επίσκεψη θα κάνουμε ΠΟΜ καλ?χαχα!!

Μαiρη είπε...

Φυσικά!!!!!!!
Η γιαγιά, Κορίνθια ή απ' τα πέριξ;;;

Αμαλία Τσεσμελή είπε...

ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΟΥ. ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

axia είπε...

Παλιά η ανάρτηση, αλλά πολύ χρήσιμη,κατανοητή, αναλυτική,και την χάρηκα πολύ.Θα επισκευτω ξανά τη σελίδα σας είναι όμορφη και χρήσιμη. Κατι άσχετο. ...
που ειδα στα σχόλια για Κόρινθο
Η αδελφή μου μένει Κόρινθο,και έμαθα να αγαπώ αυτην την πόλη,γιατι μενουν τα ανηψια μου,και η αδελφη μου....

Μαiρη είπε...

Σ΄ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Ελπίζω η ανάρτησή μου αυτή να σου φανεί χρήσιμη κάποια στιγμή! Α! Και θα χαρώ πολύ να συναντηθούμε κάποια στιγμή!

Alexandra Theohari είπε...

Κυρία Μαρια
ο τρόπος υπολογισμού των πόντων που χρειάζονται για να βγει το ρούχο στα σωστά μέτρα ισχύει και για πλέξιμο με βελονακι;;;
Αν εχουμε ενα πατρον και εκει επάνω τοποθετούμε το πλεκτο μας θα βγει σωστό στα μέτρα;;
Ευχαριστω.

Μαiρη Πλουμιδη είπε...

Ναι Αλεξάνδρα. Με τον ίδιο τρόπο μετράμε και το πλεκτό με το βελονάκι. Είναι και πιο εύκολο ακόμη γιατί το πλεκτό το βλέπουμε κανονικά, ενώ στις βελόνες οι πόντοι "στριμώχνονται"

Unknown είπε...

ΠΟΛΎ κατανοητό και ευχαριστώ πολύ! Αυτό τον προβληματισμό των είχα πάντα και δεν κατάφερνα να πλέξω τίποτα αν δεν υπέρχε στις οδηγίες των περιοδικών.
Ευχαριστώ πολύ και πάλι.
Πως μπορώ να κατεβάσω αυτές τις οδηγίες και θα ήθελα να ξέρω αν έχετε και άλλες οδηγίες για τα πλεκτά . Πάντα υπάρχει κάτι που δεν γνωρίζω και θα ήλεθα να έχω πρόσβαση και σε άλλες οδηγίες.
Να είσται καλά κα Πλουμιδη

Μαiρη Πλουμιδη είπε...

Σ΄ευχαριστώ πολύ για την εμπιστοσύνη σου και εύχομαι πάντα να δημιουργείς επιτυχημένα πλεκτά! Τώρα για το πως θα κατεβάσεις τις οδηγίες...εδώ σηκώνω τα χέρια ψηλά! Δεν γνωρίζω να σου πω τον τρόπο!Εγώ αυτό που θα έκανα, θα ήταν να τις αντιγράψω με τον κλασικό τρόπο, δηλαδή με χαρτί και μολύβι! Είμαι βλέπεις της παλιάς σχολής! Όσον αφορά άλλες οδηγίες, μπορείς να δεις εδώ http://gala40.gallery.ru/watch?ph=bKvR-gu4m5 πως πλέκουμε κάλτσες, αν και πολλές αναρτήσεις μου πιστεύω πως συμβάλλουν, είτε με οδηγίες είτε όχι, στην δημιουργία εργοχείρων και λειτουργούν ίσως και ως πηγή έμπνευσης.
Να είσαι πάντα καλά και πάλι σ΄ευχαριστώ!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails