Σάββατο, 2 Ιουνίου 2012

ME ΒΕΛΟΥΔΟ ΚΑΙ ΚΛΩΣΤΕΣ...


Ένα κομμάτι μαύρου, βελούδινου υφάσματος...


μεταξωτές κλωστές 
σε ζωηρά χρώματα  
αλλά και λευκές ή εκρού... 


πολλά μέτρα γαϊτάνια μεταξωτά...



μα και άφθονες πούλιες και χάντρες,
ήταν ό,τι χρειάζονταν οι κοπέλες για να φτιάξουν
το  κύριο κομμάτι 
μιας εκ των φορεσιών της περιοχής της Κορινθίας, 
το σιγκούνι. 
Ο συγκεκριμένος τύπος σιγκουνιού 
συνηθιζόταν περισσότερο στα χωριά της ανατολικής Κορινθίας
ενώ η μεγάλη ερευνήτρια Αγγελική Χατζημιχάλη αναφέρει πως:
"οι γυναίκες δεν το αποχωρίζονταν ούτε στον ύπνο τους,
ήταν ντροπή να τις δει άντρας χωρίς αυτό".

Με το σιγκούνι παντρεύονταν,
αλλά και με το σιγκούνι ντυμένες
έφευγαν για το μεγάλο ταξίδι...

Ένα σημαντικό κομμάτι της τοπικής ενδυμασίας
που χαρακτήριζε τις καθημερινές 
μα και σημαντικές στιγμές ολόκληρης της ζωής των γυναικών...
Το σιγκούνι... 
  



18 σχόλια:

mia είπε...

Μαρία καλησπέρα....
Αν και η φωτο...δεν δείχνει λεπτομέρειες ....πρέπει να είναι πολύ όμορφο!!!! Πολύ δουλειά...για υπομονετικούς!!!!

Χρυσούλα είπε...

Μου άρεσε η ανάρτησή σου Μαίρη...ευκαιρία έμαθα και για το σιγκούνι...Καλό βράδυ!

Βαλάντη είπε...

Mairi mou kalispera!!! Akomi mia omorfi anartisi sou pou sindiazi opos panta pola kai omorfa themata!!!!
Na ise kala!!!
Se filo!!!!!!!!!!!1

Χρυσόσκονη είπε...

Πολύ όμορφη στολή και να σκεφτείς ότι μόλις γύρισα από μία σχολική εκδήλωση με παραδοσιακούς χωρούς.Τί ομορφιά να βλέπεις μικρά παιδιά να τιμούν την παράδοση τους χορεύοντας παραδοσιακούς χωρούς ντυμένα με τις αθάνατες παραδοσιακές στολές των Ελληνικών νησιών και της Στερεάς Ελλάδας.Μπράβο στο αριστούργημα σου και γεια στα χέρια σου.

Ελένη Φλογερά είπε...

Μαίρη μου καλησπέρα
Πολύ ωραία η ανάρτησή σου. Καλό είναι να συνεχίζουμε τις παραδόσεις μας και τις δείχνουμε και στους νεότερους.
Καλό Σαββατοκύριακο!

Nena είπε...

ΥΠΕΡΟΧΗ ΣΤΟΛΗ ΓΕΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΣΟΥ....ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΜΟΝΗ...ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!!ΜΑΙΡΟΥΛΑ ΜΟΥ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ!!!

Όστρια είπε...

Υπέροχα χειροποίητα έργα τέχνης,με μεράκι και την προσωπική σφραγίδα...Που να συγκριθούν με τα σημερινά απρόσωπα των εργοστασίων...Καλό βράδυ,Μαίρη μου...

Pepi είπε...

Μαίρη, συγχαρητήρια για την επιμορφωτική και όχι μόνον ανάρτηση! Να'σαι καλά! Καλό βράδυ και καλή Κυριακή να'χεις!

Effie's Sweet Home Designs είπε...

ΜΑΙΡΟΥΛΑ ΜΟΥ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!!!
ΤΟ ΣΙΓΚΟΥΝΙ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟ!!!!!!ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΙΞΕΙΣ ΤΟ ΚΕΝΤΗΜΑ ΑΠΟ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ. ΑΠΟ ΟΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΩ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!!!
ΟΙ ΧΡΥΣΟΚΛΩΣΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΑΡΧΟΝΤΙΑ!!!!!ΤΙ ΝΑ ΠΩ...ΤΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΧΡΥΣΑ ΚΑΙ ΣΕ ΘΑΥΜΑΖΩ!!!!!
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!

Ελμιράκι είπε...

Poly orea anartisi! Filakia

Marina είπε...

Γεια στα χεράκια σου!!!
Να 'ταν Μαίρη μου τόσο απλό, μόνο κλωστές και βελούδο...Θέλει και πολύ αγάπη και μεράκι!!! Είμαι σίγουρη ότι εσύ το ξέρεις καλύτερα από μένα, αφού φαίνεται στην υπέροχη δουλειά σου!!!

Φιλία είπε...

Πολύ ωραία και κατατοπιστική ανάρτηση... Το σιγκούνι είναι φανταστικό, έργο τέχνης!!!!
Φιλιά πολλά

ΣΑΝΤΡΙΝΑ είπε...

Μαρία μου
Όμορφη η ανάρτηση με πολλές πληροφορίες..Για το έργο παρόλο που δεν φαίνεται τόσο καλά είμαι σίγουρη για το αποτέλεσμα.Σε θαυμάζω.
Πολλά φιλιά

χρυσάνθη είπε...

Μαίρη καλώς σε βρήκα!!!Ψάχνοντας για να μάθω να βάλω την υπογραφή μου στις φωτό μου σκόνταψα στο πολύ όμορφο και ενδιαφέρον σπιτάκι σου!!!Χαίρομαι πολύ που σε αντάμωσα !!!

Χρυσούλα Μαυροπούλου είπε...

καλώς σε βρήκα Μαίρη
βρ,τι ταλέντο είσαι!!!!!Πολύ όμορφα πράγματα έχεις εδώ-)))
Κρίστα

fotolabida1 είπε...

ΜΑΙΡΗ ΜΟΥ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ!!!ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!ΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟ ΑΔΙΚΟΥΝ!!!!!
ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ Σ/Κ!!!ΦΙΛΙΑ!!!

Magia da Inês είπε...

❤♡ Olá!
Esse trajes típicos são muito elaborados por isso são tão bonitos.
Bom fim de semana!
Beijinhos.
Brasil
•.¸¸✿⊱╮¸¸.•

Sophie είπε...

Kαλημέρα Μαίρη μου!!!Καταπληκτικό το σιγκούνι σου!!Πολλή όμορφη δουλειά!!!Υποθέτω ώρες πολλές και μεγάλη αγάπη για να γίνει τόσο ωραίο!!!Θα ήθελα όμως και εγώ να το δω από λίγο πιο κοντά να θαυμάσω τις λεπτομέρειες και τα χρώματα!!Φιλάκια και καλή συνέχεια!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails